Leilisaunas on õhk kuum ja kuiv ning astmeline lava võimaldab igaühel ise reguleerida erinevate temperatuuride nautimist - mida kõrgemal, seda kuumem. Temperatuur saunas tõuseb 70-95 kraadini. Soojusallikana kasutatakse kuumi kerisekive, millele leili viskamisega saab lühikeseks ajaks õhku niisutada. Leilisauna õige mõju tuleb esile kuuma ja külma faasi vaheldumises - igale laval käimisele järgneb keha jahutamine kas jaheda veega või eesruumis istudes.

Leil aitab kiirendada keha vereringet ning parandab hapniku- ja toitainevarustust. Leilisaun sobib hästi lõõgastumiseks peale treeningut või väsitavat tööpäeva.

Enne lavaleminekut käige kindlasti ära duši all ning saunas viibige vastavalt oma individuaalsele tundlikkusele. Leilisaunas laval järjest oleku aeg ei peaks olema üle 20 minuti. Kordade arv sõltub enesetundest. Oluline on jälgida, et enne järgmist lavalkäiku peab keha korralikult maha jahtuda saama. Ja et vaheldumisi võib käia nii leili- kui aurusaunas, siis kunagi ei tohi ühest saunast teise minna enne, kui keha pole korralikult maha jahtunud.

Juhul, kui tunnete ennast saunas ebamugavalt, siis väljuge.

Et vältida pea ülekuumenemist, on soovitav kasutada saunamütsi.

Pärast saunast tulekut on soovitav tarbida piisavalt vedelikku, vastasel juhul võib vedelikupuudusest tekkida peavalu või esineda nõrkusetunnet.

 

Vastunäidustused:

  • Ägedad viirused ja põletikud, kasvajad, värsked traumad.
  • Kõrge temperatuuri tõttu võib leilisaun olla vereringele koormav, seepärast võiks olla ettevaatlik südameprobleemide või kõrge vererõhu korral.
  • Samuti ei ole saun inimestele, kes on tarvitanud alkoholi.
  • Rasedad peaksid vältima pikaajalist leiliruumis viibimist.

 

Soovitame enne sauna tulekut ca 30-45 minutit ette helistada, et saunad jõuaksid saavutada Teie kohalejõudmise ajaks sobiva temperatuuri.

Tutvuge kindlasti ka meie saunareeglite ja muude nõuannetega. Head saunade külastamist!

 

Go to top